De favoriete afslankmethodes van onze lezers!

Populaire snel afvallen artikelen

shadow-ornament

Blijvend en snel afvallen, beter in je vel zitten, gelukkiger door het leven gaan en barsten van de energie?

Wil jij ook eindelijk:

  • Blijvend 3 kilo of meer afvallen en dat ook nog eens zo snel mogelijk?
  • Gezondheidscomplicaties vanwege overtollige kilo's vet buiten de deur te houden?
  • Zelfverzekerder in het leven te staan?
  • Aanzienlijk meer energie op een dag te hebben?
  • Niet langer beperkt worden door overgewicht in het vinden of onderhouden van een gelukkige relatie?

Dan ben je op de juiste plek! In de komende 2 minuten ontdek jij de methodes waarmee ruim 30.000 Nederlanders hun streefgewicht hebben behaald hebben.

Met deze methodes kun je maar liefst gemiddeld tot 6 kg vet per week verbrand. Ga eens na wat dat voor jouw figuur zou kunnen betekenen..

Nu meer dan 50% van de Nederlandse bevolking last heeft van overgewicht wordt het steeds belangrijker om iedereen van informatie te voorzien over een gezondere leefstijl die uiteindelijk ook resulteert in een slanker lichaam.

Alhoewel snel een hoop kilo's vet kwijtraken natuurlijk ontzettend mooi is, mogen we het belang van het lange termijn resultaat zeker niet onderschatten. Met alle praktische tips en feitjes hopen wij je een heel eind op weg te helpen met het bereiken van een gezonder, energieker en slanker lichaam!

Hoe kan ik snel afslanken?

Heb je behoefte aan hulp bij afvallen? In alle eerlijkheid, afslanken is in essentie niet moeilijk maar veel mensen doen er wel krampachtig over alsof het iets is dat eigenlijk bijna niet mogelijk is en daarom dan ook maar niet langer geprobeerd hoeft worden. De realiteit is dat op een gezonde en verantwoorde wijze gewicht verliezen in principe niet moeilijk hoeft te zijn. Heb je behoefte aan hulp bij afvallen? Leg de focus dan niet puur op het snel afvallen in 1 week, maar probeer een lange termijn strategie voor gewichtsverlies te hanteren waarbij gezondheid en het kunnen vasthouden van het streefgewicht een belangrijke rol krijgen. Ook dan is snel afvallen perfect mogelijk. Wat heel erg belangrijk is om in acht te houden is dat: "een verlaging van het aantal calorieën is de oorzaak is van gewichtsverlies". Op moment dat je het moeite hebt om die hardnekkige kilo's er af te krijgen zou ik je aanraden om het bovenstaande nog eens een keer goed door te lezen want eigenlijk alle diëten en afslankmethodes zijn op dat feit gebaseerd. Dit feit is in principe de essentie van wat je moet weten over gewichtsverlies.

Slim omgaan met de inname van calorieën

snel afvallen met fruitOm het huidige gewicht te kunnen handhaven heeft het lichaam een bepaald aantal calorieën per etmaal nodig. Dit wordt ook wel het onderhoudsniveau van calorieën genoemd. Het calorie-onderhoud is feitelijk gezien een weergave van het aantal calorieën dat jouw lichaam nodig heeft om normaal te kunnen functioneren en het huidige lichaamsgewicht te handhaven.

Daarbij wordt niet alleen het uitoefenen van sporten in acht gehouden, maar uiteraard ook alle dagelijkse dingen zoals je boterhammen smeren, het huis stofzuigen en je tanden poetsen. De calorieën zijn de energievoorraad van het lichaam en fungeren als brandstof voor ons lichaam.

 

Dat wij deze calorieën binnen krijgen door middel van onze voeding en drinken zal geen grote verrassing zijn. Als je het gewicht van je lichaam stabiel wilt houden moet je ervoor zorgen dat je iedere dag hetzelfde aantal calorieën binnenkrijgt. Dus stel dat jouw calorie onderhoudsniveau op 2200 calorieën per dag zit met dan heb je een dagelijkse calorie-inname van  2200 nodig om je huidige gewicht te behouden.

Alle calorieën die binnenkomen worden dan volledig door het lichaam benut. Hierdoor krijg je precies voldoende calorieën binnen. Daarentegen kun je dan ook niet spreken van een tekort of overschot aan calorieën en zul je dus ook niet qua gewicht snel afvallen of aankomen.

Het is dan ook niet moeilijk om te bedenken wat er met het lichaam zal gebeuren indien je minder calorieën binnen krijgt dan het calorie onderhoudsniveau dat je voor je huidige lichaam nodig hebt. Indien het aantal calorieën dat je binnen krijgt opeens lager komt te liggen, zal het lichaam opgeslagen vet gebruiken als energiebron om het "tekort" aan calorieën op te vangen. Het lichaam heeft immers een tekort aan calorieën om voldoende energie te produceren om jouw huidige lichaam alle dagelijkse activiteiten uit te kunnen laten voeren.

Met andere woorden, als jij een calorie onderhoud van van 2200 calorieën hebt, en je krijgt er maar 1500 calorieën binnen dan gaat je lichaam vet omzetten in energie, waardoor je gewicht gaat verliezen! In essentie is het dus vrij simpel als je minder calorieën binnenkrijgt dan je nodig hebt, dan zul je afslanken. Krijg je echter meer calorieën binnen dan jouw lichaam nodig heeft, dan kom je aan. Een bekend dieet dat affiniteit heeft met dit principe is bijvoorbeeld het cambridge dieet.

Waarom snel afvallen en blijvend gewicht geen vanzelfsprekende combinatie is..

Aan de ene kant constateren we dus dat de basis achter gewichtsverlies vrij eenvoudig is. Snel veel afvallen is dan ook zeker niet onmogelijk, zeker niet met behulp van een crash dieet. Aan de andere kant is het  in de praktijk voor veel mensen wel heel erg lastig om hun nieuwe lichaamsgewicht vast te houden nadat ze snel zijn afgevallen.

Hoe kan dat dan eigenlijk? Waardoor doen mensen hun best aan het begin van een dieet in de hoop dat ze even snel 10 kilo afvallen, maar kunnen ze dat niet vasthouden op de lange termijn en komt het ook geregeld voor dat mensen zelfs extra gewicht aankomen. Wat is hier nou de oorzaak van?

Oorzaak 1: een dieet is in principe tijdelijk

Een van de grootste problemen bij achterwegen blijven van permanent gewichtsverlies naar aanleiding van het volgen van een snel afvallen dieet ligt hem in de mentaliteit waarmee men een dieet gaat volgen. Mensen gaan vaak een dieet volgen omdat ze een belangrijke verandering teweeg willen brengen en stappen die route in met vaak irreële verwachtingen. Je zou het ook kunnen omschrijven als een "alles of niets mentaliteit"  waarbij mensen het extreme opzoeken.

Dus in tegenstelling tot het langzaam verschuiven van eetgewoonten en leefgewoonten probeert men met radicale wijzigingen in een of twee weken vele kilo's af te vallen. Maar wanneer die dieetweken voorbij zijn en men weer terugkeert naar de oorspronkelijke eet- en leefgewoonten, keert het lichaam logischerwijs weer terug naar de oude staat en zullen de mensen het gewicht dat zij in die twee weken verloren zijn weer in een rap tempo terug aankomen.

Hierdoor kan zelfs het jojo-effect optreden wanneer er een crash dieet is gevolgd waarbij je zeer weinig calorieën binnenkrijgt. Het lichaam krijgt dan namelijk signalen door dat voedsel erg schaars is geworden en er daarom zuiniger omgegaan moet worden met de beschikbare energie. Het lichaam gaat daardoor meer voedsel opslaan. Op het moment dat het dieet ten einde is en je weer naar een normaal eetpatroon terugkeert is de opslag van voedsel nog niet 1-2-3 weer gewend aan de ingrijpende verandering van voedselinname. Waardoor het lichaam veel meer voedsel gaat opslaan als vet ter bescherming tegen "perioden" met weinig voedsel.

Het is uiteraard volledig begrijpelijk dat mensen snel gewicht willen verliezen. De realiteit wijst echter uit dat het langzaam verschuiven van gewoontes naar een gezond patroon met minder calorie inname op de lange termijn meer effect heeft.

VOORKOM DIT

JOJO EFFECT

Gewicht voor dieet : 75 kg
Gewicht na dieet: 68 kg
Gewicht 4 mnd later: 77 kg

Oorzaak 2 : Van een dieet krijg je honger

Als mensen aan een dieet beginnen schakelen ze vaak over op voedsel dat ze niet lekker vinden of krijgen ze opeens nog maar  500 calorieën per dag binnen  terwijl ze normaal gesproken ruim 2000 calorieën per dag binnenkrijgen. Denk maar aan diëten die draaien om snel afvallen met shakes of zich focussen op afvallen met pillen.Neem maar eens een kijkje op een willekeurig afvallen forum. In dergelijke situaties krijgt men echter in principe honger en wanneer men honger krijgt gaat de voorkeur vaak niet uit naar een gezonde salade of een worteltje om op te knabbelen..

Mensen beginnen dan al snel naar extremere voedingsmiddelen te grijpen waarvan we diep van binnen weten dat ze niet goed zijn voor ons. Als je jezelf voor langere tijd lekkere dingen ontzegt zul je daar in principe juist meer trek in krijgen. Als je dan eenmaal toegeeft aan die behoefte is het hek dan ook nog eens vaak van de dam.

Het is dus zaak om een realistisch dieetpatroon te kiezen waarbij je geen irreële doelen stelt en stapsgewijs naar een gezondere leefstijl verschuift dat je op de lange termijn kunt vasthouden. Focus je dus op de gezonde afslankmethodes die je helpen met een lange termijn resultaat! Wil je alle details hierover weten? Neem dan een kijkje naar deze wetenschappelijke studies.

Oorzaak 3 : Veel diëten geven je niet genoeg inzicht in de achterliggende gedachte van gewichtsverlies

Het is in het belang van veel commerciële partijen om diëten zo krachtig mogelijk neer te zetten als exceptionele methoden waarmee je snel en makkelijk kunt afslanken. Meer dan calorieen tellen wordt je dan echter vaak niet bijgebracht.

Op het moment dat je het dieet voor een bepaalde periode hebt gevolgt en het ophoudt, heb je vaak geen compleet beeld van de achterliggende gedachten van vele componenten uit het dieet, waarom die nou belangrijk zijn voor gewichtsverlies en hoe men dat kan integreren in een lange termijn levensstijl.

Het is daarom van belang dat mensen zelf leren wat calorieën nou precies zijn, hoeveel calorieën je dagelijks nodig hebt wat het verschil is tussen de verschillende koolhydraten, vetten, eiwitten.

3 manieren om op gezonde wijze af te vallen!

1. Door minder calorieën binnen te krijgen
De meest voor de hand liggende manier om gewichtsverlies werkelijkheid te laten worden is door onder het calorie-onderhoudsniveau te gaan zitten. Het creëren van een calorieën tekort, waardoor het lichaam vet als energiebron zal aanspreken, leidt zoals eerder geconstateerd tot gewichtsverlies.

Uitdaging bij deze methode ligt hem echter in het vinden van een voedingspatroon dat vol te houden is op de lange termijn en een niet al te groot hongergevoel creëert. Extremen zoals het ziekenhuisdieet pakken vaak zeer teleurstellend uit. Honger is namelijk een grote vijand voor vreetbuien waarbij je veel meer calorieën binnenkrijgt dan een lichte onderhoudende maaltijd waarbij dat hongergevoel nooit opgetreden was.

2. Door meer calorieën te verbranden
Naast het reduceren van de inname van calorieën kun je ook het verbruik van calorieën vergroten. Hierdoor kun je er ook voor zorgen dat je lichaam minder calorieën binnenkrijgt dan het nodig heeft om het huidige gewicht vast te houden.

Uiteraard is het dan van belang om de inname en het gebruik van calorieën af te stemmen op het uiteindelijke gewicht dat je wil bereiken.

Stel je voor dat jouw lichaam 2200 calorieën per dag nodig heeft om te kunnen functioneren om het huidige gewicht vast te houden en jij door sporten gemiddeld 300 calorieën per dag extra verbrandt, dan zal er dus voor het huidige gewichtniveau een calorieëntekort ontstaan waardoor jij gewicht zult verliezen.

In plaats van door minder te eten een calorie tekort te creëren verbrand je nu meer calorieën en creëer je daardoor ook een calorieën tekort. Zowel methode "a" als "b" zijn effectief om gewicht te verliezen.

3. De calorieën inname verlagen en meer bewegen
Volgens veel voedingsdeskundigen en gewichtsconsulenten is een combinatie van het reduceren van de calorie-inname en het verhogen van de calorieën verbranding de beste manier om op de lange termijn permanent gewichtsverlies te realiseren..

Met andere woorden, voor maximaal gewichtsverlies dien je het reduceren van de calorie-inname te combineren met het verbranden van meer calorieën! Uit studies blijkt dat mensen die een gebalanceerd dieet weten te combineren met ruim voldoende beweging vaker in staat zijn om hun gewichtsverlies op de lange termijn vast te houden. Daarnaast wordt die aanpak ook beschouwd als het beste voor een algehele gezondheid. Snel afvallen is op deze manier ook het gemakkelijkste.

Jouw ideale calorie-inname bepalen

De inname van calorieën en de hoeveelheid calorieën die je verbrandt staat centraal bij het vaststellen van een streefgewicht. Het is dus belangrijk om een calorie-niveau vast te stellen dat aansluit bij jouw streefgewicht en jouw dagelijkse hoeveelheid lichaamsbeweging.

Als je eenmaal hebt uitgezocht hoeveel calorieën je dagelijks nodig hebt voor je streefgewicht in combinatie met de hoeveelheid wekelijkse lichaamsbeweging, dan is het wenselijk om vervolgens een plan op te stellen waarin je vastlegt hoe je die calorie-inname en beweging gaat waarborgen. Wil je snel afvallen? Let dan wel op dat je geen irrealistisch calorie-inname niveau gaat nastreven dat je waarschijnlijk nooit kunt vasthouden.

Naast de hoeveelheid beweging die voor jezelf gaat inplannen, is het belangrijk dat je een keuze gaat maken in de voeding die je binnen wilt krijgen. Om een slanker figuur te krijgen is het inmiddels duidelijk geworden dat het belangrijk is dat je de juiste hoeveelheid calorieën binnenkrijgt, voor de algemene gezondheid is het echter belangrijk dat je iets verder kijkt dan naar de hoeveelheid calorieën. Voor gewichtsverlies maakt het bijvoorbeeld niet uit of de calorieën binnenkomen via gestoomde bloemkool of een reep chocolade. Voor je gezondheid ligt dat echter een stuk genuanceerder. Het is volledig mogelijk om kilo's af te vallen maar nog steeds ongezond te zijn omdat je niet de juiste dingen binnenkrijgt.

Snel afvallen is dus absoluut mogelijk, maar met lang niet alle afslankmethodes zul je (blijvend) succes behalen. Voor verantwoord en op gezonde wijze snel afvallen verwijzen wij door naar deze revolutionaire methode waarmee al 15.000 Nederlanders hun streefgewicht behaald hebben.

Ontdek Vitadis Slanker Leven Plan Ervaringen >>